عید و سنت حسنه دید و بازدید در روستای وناجم

(( یا مقلب القلوب والابصار ))

در طلیعه سخن در سالجاری ، عید باستانی نوروز و فرارسیدن سال جدید را تبریک عرض می نمایم. 

عید نوروز پیام آور فرا رسیدن فصل بهار ، فصل رویش و نو شدن ، فصل سر سبزی و شادابی و فصل تحول و تکامل بوده و همانطور که طیبعت بیجان با آمدن بهار چهره شاداب و طرب انگیزی می گیرد ، سرآغاز تحولی دوباره در قلب و جان انسانها نیز می باشد.

هرساله و همراه با نوروز ، سنت حسنه دید و بازدید گروهی در روستای وناجم اجرا می گردد.

به این ترتیب که بعد از تحویل سال نو ، افراد به صورت انفرادی یا خانوادگی ابتدا به دیدار خانواده هایی که در طول سال گذشته عزیزی را از دست داده اند رفته و سپس به ملاقات بزرگترهای فامیل و سایر خویشان می روند.

و در روز بعد همه ی اهل محل به صورت گروهی به این ترتیب که بزرگترها در صدر گروه و جوانترها در گروه بعدی و بانوان در گروه آخر به ترتیب از ابتدای روستا به تک تک خانه ها سرکشی کرده و بعد از پذیرایی به سراغ خانواده های بعدی می روند و به این ترتیب  به دید و بازدید نیمی از خانواده های  روستا رفته و روز بعد هم دوباره به سراغ نیمه دوم روستا رفته و به تکرار این کار مبادرت می ورزند و به این ترتیب ضمن اجرای عمل پسندیده صله رحم ، موجب تقویت روابط دوستانه و صمیمانه می گردند.

در سالجاری به دلیل فوت دو تن از اهالی محل در ایام پایان سال که قبلا به آن پرداختم ، اگر چه  ازطراوت و شادابی سال های قبل خبری نبود اما به رسم هر ساله دید و بازدید گروهی انجام پذیرفت و دو عکس زیر در همین ایام و از بخشی از اهالی محل برداشته شد.

امید است که سال جاری سال شادی و نشاط برای همه ی مردم ایران عزیز و اهالی دوست داشتنی وناجم باشد و سال های بعد این سنت با نشاط و طراوت بیشتر انجام گردد.

     



نظرات شما عزیزان:

يه دوست
ساعت14:42---29 فروردين 1392
سلاممممپاسخ:قربون محبت ات .آره درسته پسر عموشم . امیدوارم که بتونیم توی روستای وناجم پذیرای شما باشیم.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 12 فروردين 1392برچسب:, | 9:14 | نویسنده : عباس رمضانی وناجمی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • ستاره تبریز